Steingrunn- og potesokktur

Vestre Nes er et nokså flatt område til Jeløy å være, men det er steinete! Vi har gått langs vannet der før, og Tinka har ikke vært videre begeistret for underlaget. Derfor fikk hun på seg potesokker i dag. Det er lenge siden sist hun hadde potesokker, så hun startet turen med et litt underlig ga...

Påsketips fra lavlandet!

Det er ikke dumt å feire påske i lavlandet, det har jeg alltid ment. Ski er fint det, men alt til sin tid. Når våren er i full gang og sola varmer og blåveisen spretter så man nesten kan høre den, da føler jeg ikke for å forfølge brekanten. Jeg vil heller ut i naturen her jeg bor og oppleve alt s...

Palmesøndagstur

Gro og jeg liker oss ved sjøen i påska, når sola og blomstene og alle fuglene kommer tilbake, og i dag gikk vi rundt hele Brønnerødtjernet. Det er ikke så langt, men vi gikk helt omvendt vei av det vi har gjort før, og dessuten måtte vi gå litt på en ny sti, så det var veldig slitsomt f...

Fotosafari!

Turen til Nordre Jeløy skulle bli ganske kort; bare veien til Kongshavn, lunsj og kaffe ved vannet og tilbake til bilen igjen. To og en halv time etter start satt vi endelig, svette og fornøyde, i bilen. Da hadde vi knota oss langs bredden av Kongshavntjernet (og den stien var akku...

Dagens dont for en grandboxerelgschæf

I går trodde jeg nesten at det skulle bli sykkeltur, for Gro tok fram sykkelen fra plassen dens og begynte å ordne med den, så jeg gikk inn og satte meg i gangen. Jeg er ganske flink til å gjemme meg, for eksempel under bordet og se en helt annen vei, men Gro er enda flinkere til å finne meg, så ...
Tinka på tur

41, Moss

Tinka er en blandingshund som er glad i friluftsliv. Turer med bål og kløvsekk er det beste hun vet. Jeg heter Gro, er 41 år og har hatt Tinka siden høsten 2011. Sammen er vi mye ute, mest på Jeløy og ved Vansjø, og bloggen handler stort sett om hva vi opplever ute. Jeg er ikke opptatt av lange ekspedisjoner, selv om en hytte-til-hytte-tur i fjellet er kjærkommen. Det er de små hverdagsturene som er viktigst for meg, siden det er dem jeg går flest av. Å variere rutene, oppdage nye stier og områder og bruke den nære naturen - det er sånt man får ekstra energi av. Når man har med seg hund, blir turen litt mer spennende og innholdsrik, og vi prøver stadig nye ting - med vekslende hell! Det viktigste er å kose seg og være positivt innstilt.