Godt nytt år!

Endelig fikk jeg komme ut til Kjærsund, og jeg fikk løpe løs og allting! Men jeg gadd ikke å løpe så langt, akkurat, for jeg bar all maten vår og kaffen til Gro, så jeg var på jobb og var veldig flink. Også øvde vi litt på at Gro skulle rope på meg, og da må hun gi meg godbit når jeg kommer, og en gang så kom jeg selv om hun ikke ropte, for hun gjorde en veldig morsom dans på veien, også lå hun plutselig på bakken, og det ville jo jeg være med på! Men det var litt vanskelig å løpe bort til henne da, for det var veldig glatt, og jeg synes onkel Dag burde strø litt på den veien, altså. Han kunne prøve å gå der med sekk selv en gang og se hvor lett det er å holde balansen! Men så gikk vi den lange runden langs vannet, og det var jo veldig fint, for jeg fikk løpe mellom alle trærne, og Gro hoppa over to bekker og ropte at jeg skulle hoppe etter, så da gjorde jeg det, og jeg er mye flinkere til å hoppe enn Gro, enda jeg hadde tung kløv på ryggen. Mennesker har jo bare to bein, stakkar, så det er litt begrensa hva de kan gjøre med dem. Da vi var på vei til hytta der vi pleier å sove over noen ganger, så lukta det veldig godt, og det var nok en elg. Jeg må øve meg på å bli ivrig uten at Gro skjønner det, for selv om jeg er mye flinkere til å lese kroppsspråk enn henne, så forstår hun litt, og da måtte jeg i bånd, for hun sa at Nyttårsaften kanskje ikke er den lureste dagen å jage elg og rådyr på, men det var jeg helt uenig i. Gro er litt hysterisk og veldig redd for at jeg skal stikke av, men hun vet jo at jeg alltid kommer tilbake, og selv om det skulle smelle i raketter, så bryr jo ikke jeg meg om dem. Heldigvis fikk jeg belønning for å ha vært veldig flink da vi spiste, for da fikk jeg masse godt som Gro kasta litt rundt på bakken, og da hadde jeg ikke tid til å snuse etter andre dyr. Vi satt utenfor hytta på plattingen til onkel Dag, og etterpå så fikk jeg løpe løs igjen, helt til vi kom til der som det går sauer og noen andre dyr. Gro sa at hun ikke akkurat var redd for at jeg skulle spise sauene, men hun trodde at jeg kanskje trodde at sauene skulle spise meg. Tror!? Jeg vet at de vil spise meg. Fæle dyr. Men så kom plutselig den andre hunden som jeg har lekt med før en gang, og han ville gjerne løpe sammen med meg igjen, og det fikk han lov til! Gro tok av meg kløven, og så fikk vi løpe, og det var så kjempemoro! Jeg skulle gjerne løpt og løpt sammen med den hunden resten av dagen, jeg, altså. Og Gro stod og snakka litt med eieren til den andre hunden, og jeg tror den heter Troll. Hunden altså. Men til slutt så måtte vi gå, og da var jeg litt sliten, så det var ikke noe gøy å måtte bære kløven igjen, men det var jo ikke så langt tilbake til bilen, og jeg ville ikke legge meg i buret, for vi var jo på Kjærsund, og der vil jeg være hele tiden! Vi skal nok tilbake neste år også, og da kanskje jeg får leke med Troll igjen! Godt nyttår, da!

Godt nyttår, alle sammen!

Laila MA

01.01.2016 kl.23:00

Så fine dere er:-) Godt nyttår ! :-)

Tinka på tur

02.01.2016 kl.14:34

Laila MA: Takk for det, og godt nyttår til deg også! :-)

Laila MA

02.01.2016 kl.16:30

Takk :-)

Tinka på tur

42, Moss

Tinka er en blandingshund som er glad i friluftsliv. Turer med bål og kløvsekk er det beste hun vet. Jeg heter Gro, er 42 år og har hatt Tinka siden høsten 2011. Sammen er vi mye ute, mest på Jeløy og ved Vansjø, og bloggen handler stort sett om hva vi opplever ute. Jeg er ikke opptatt av lange ekspedisjoner, selv om en hytte-til-hytte-tur i fjellet er kjærkommen. Det er de små hverdagsturene som er viktigst for meg, siden det er dem jeg går flest av. Å variere rutene, oppdage nye stier og områder og bruke den nære naturen - det er sånt man får ekstra energi av. Når man har med seg hund, blir turen litt mer spennende og innholdsrik, og vi prøver stadig nye ting - med vekslende hell! Det viktigste er å kose seg og være positivt innstilt.